Onze beweging


De samenleving verandert structureel. Samen nieuwe verbindingen maken, daar liggen de kansen. Mis de boot niet en ga op onderzoek uit. Kom met ons sparren!

Onze agenda, oftewel we willen het met jou hebben over deze drie vragen:
1. Vanuit welk communicatiedomein ben je actief en inspireert dat (nog steeds)?
2. Wat is de contactstrategie, hoe goed ken je de doelgroepen en beïnvloeders, van welke inzichten maak je hierbij gebruik?
3. Hoe maak je nieuwe connecties met acties en initiatieven, hoe creatief zet je marketing en PR in?

2inB A6_beeld3

Wij zien regelmatig opdrachtgevers die wakker worden geschud door de veranderende wereld. Zij beseffen dat duwen en zendergerichte communicatie aan effect inboeten. Ook zien ze dat iedereen communiceert, marketing en communicatie beperken zich niet tot afdelingen of specialisten. Die klanten willen zich herpakken maar moeten menige (interne) barrière overwinnen om het echt ‘anders’ te gaan doen. Experimenteren is namelijk niet een aanpak waar bestuurders of managers snel voor warm lopen. Toch ontkom je er niet aan, want één succesformule bestaat niet.

‘Voor het eerst een directe lijn met 6.250 beveiligers. Er gaat een wereld voor ons open.’

Marianna Clarijs, Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging

Duik in de imagocampagne Veiligheid raakt iedereen

Output of outcome
Het winnen van de Dutch PR Award was een mooi moment in ons 10-jarig bestaan. We mochten met onze kleine, regionale campagne opboksen tegen de grote jongens. Waarom heeft de jury de prijs aan ons toegekend? De samenwerking klant / bureau, de emotionele snaar van het concept en het verschil tussen output en outcome hebben het verschil gemaakt.

Veel PR-campagnes schermen met sociale bereikcijfers en mediawaarde van bereikte coverage. Mooi natuurlijk, maar niet de focus. Het resultaat van de campagne ligt op een ander niveau, in ons geval mensen op de been brengen die echt geïnteresseerd zijn in gerenoveerde woningen. Met geslaagde verkoop als hoofdprijs.

Stevige ambitie
Een campagne verenigt een complexe vraag met een stevige ambitie. Dat betekent dat je sterk moet zijn in analyse en het doorgronden van ingewikkelde vraagstukken. Of het nu gaat om een nieuw loon- en functiegebouw, renovatie en verkoop woningen, het imago van een beroepsgroep, de overtuigingskracht van eerlijke handel, het overstappen naar nieuwe methoden van betalingsverkeer. Zonder interesse in wat mensen beweegt lukt dat niet. Bij campagnes draait het om aandacht – connectie – actie(s). Je moet dus weten waar je het over hebt. Pas dan kun je de connectie leggen, relaties opbouwen en mensen in beweging brengen. Dat maakt het werk zo leuk. Elke dag weer.
Follow 2 in beweging’s board kijk die 2 on Pinterest.

Hart voor
Lid van