Project

Facebook voor leerkrachten: De leerling blinkt uit


De totstandkoming van het Strategisch Beleidsplan van de Katholieke Scholenstichting (KSU) is een zorgvuldig proces. Werkgroepen, input en feedback geven en krijgen en uiteindelijk de presentatie. De leerling blinkt uit geeft de ambitie aan. Facebook biedt leerkrachten een platform om mee te denken en te reageren.

De KSU kiest voor Facebook als kanaal om medewerkers beter te betrekken bij de totstandkoming van en communicatie over het Strategisch Beleidsplan (SBP). De voorkeur gaat uit naar een niet-openbare pagina. De beste oplossing hiervoor is het aanmaken en beheren van een Facebook-groep die alleen toegankelijk is voor leden. Met een contentplan, maar verder is het aan leden om invulling te geven aan de groep. Met de Facebook-groep bereiken we snel veel gebruikers. Weliswaar niet iedereen, maar wel de meerderheid die actief is op het kanaal. De groep werkt anders dan een gewone pagina: liken is niet de eerste impuls, berichten bekijken en reageren wel. Het interessante is dat leden zelf berichten gaan posten, de regie is in handen van de groep zelf. Best wel een stap, maar daarin schuilt tegelijkertijd de kracht van het medium.

Mattheusschool Overvecht - reportage - fotografie Pim Geerts - IMG_1017

Het beste uit elke leerling halen. De KSU-scholen gaan ervoor.

 

“Met de besloten groep op Facebook zijn medewerkers sneller op de hoogte en beter aangesloten. Facebook is ‘eigen’, laagdrempelig en altijd binnen bereik.”
Judith Ceton, Staffunctionaris PR & Communicatie Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU)

Meedenken
Judith Ceton: “Op advies van 2 in beweging is de KSU een Facebook-pagina gestart met als doel om zoveel mogelijk medewerkers te betrekken bij de ontwikkeling en totstandkoming van het nieuwe Strategisch Beleidsplan. Wij hebben gekozen voor een besloten groep waarin medewerkers meedenken en ideeën aanreiken. Echte interactie, dus. 2 in beweging zorgde voor monitoring, contentcreatie en follow-up van de pagina.”

Hart voor
Lid van