Project

Direct relevant: Hoe wil jij pinnen?


Pinnen wordt steeds vanzelfsprekender. Wel verandert de manier waarop en daarmee verschuiven de keuzemogelijkheden voor de klant en voor de ondernemer. De vraag is dus niet langer Wil je pinnen?, maar Hoe wil jij pinnen?

De campagne praat ondernemers bij over betaalgemak, technologie en veiligheid. We hebben veel te delen over snelle ontwikkelingen en trends in het betalingsverkeer en zitten dicht op de huid van de ondernemer. Met onder meer pinambassadeurs, de eerste keer contactloos betalen en een pinsert. De aanpak is branchespecifiek met brancheverenigingen als schakel, want je wilt natuurlijk wel direct relevant zijn.

Op het gebied van pinnen kunnen ondernemers nieuwe keuzes maken, daar willen we ze graag bij helpen. Dat is tegelijk de communicatiestrategie: helpen / informeren, inspireren, activeren. Met een nieuwe frisse stijl en thematiek, fotografie en infographics en een informele tone of voice. De animatie over contactloos betalen is geschikt voor consumenten, kassamedewerkers en ondernemers.

De mix bestaat uit direct en indirect, waarbij shared en earned media minstens zo belangrijk zijn als de owned en paid media. De gewenste output is een verdere toename van het aantal pintransacties en een reductie van contant. Met de PINsert brengen we de wereld van geld uitgeven en efficiënt betalen tot leven met een verrassende contentformule. PINsert wordt breed verspreid, onder meer als insert bij relevante branche-uitgaven.

Miriam_Osten_SBEB

“Creatief, heel betrokken – 2 in beweging lijkt wel alleen voor ons bezig te zijn – en heldere afspraken over geld en oplevertermijnen. Al jaren mijn favoriete bureau!”
Miriam Osten, manager Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen

Meer campagnes

Hart voor
Lid van