Project

Emotionele meerwaarde: Iedereen houdt van metaal


Metaal, daar is veel over te vertellen. Voorop staat de onmisbaarheid van metaal. We kunnen geen dag zonder, maar daar zijn we ons nauwelijks van bewust. Een campagne vanuit de basis - de bedrijven zelf - moet daar verandering in brengen.

Een niveau dieper is de 100% recycling, het belang van de Nederlandse metaalindustrie en het milieubeleid van de producenten / de industrie. De Vereniging Nederlandse Metallurgische Industrie (VNMI) geeft een aftrap met Iedereen houdt van metaal door campagnemateriaal ter beschikking te stellen aan de leden. Waarom Iedereen houdt van metaal? Het is een verrassende combinatie die in eerste instantie wat bevreemdend over komt en tegelijk nieuwsgierig maakt. Bedoeld als eyeopener. Brengt de boodschap heel dicht bij de consument, middenin het dagelijks leven, maar ook bij de beleidsmaker en andere doelgroepen. Voegt een gevoelscomponent toe aan een ‘koud’ product. Het biedt kansen om in te spelen op de actualiteit en kan als knipoog worden gebruikt. Typisch voorbeeld van een groeicampagne, die steeds meer ogen doet openen.

Leden ontdekken de online toolkit met inspirerende voorbeelden om zelf mee aan de slag te gaan. Bij drie bedrijven testen we dit uit en leren we van hun ervaringen; wat werkt wel / niet en waar is behoefte aan? We hechten aan de ambassadeursrol van medewerkers, hun enthousiasme legt een sterke basis voor een keur aan communicatiemogelijkheden.

“De Toolkit van de Verfrankbuijseniging Nederlandse Metallurgische Industrie (VNMI) brengt het belang van metaal in ons dagelijks leven beter onder de aandacht. Dit campagnemateriaal bevat inspirerende voorbeelden om, aangevuld met eigen flyers en posters, zelf mee aan de slag te gaan. In ons dagelijkse leven speelt metaal een grote rol. Kijk maar eens om je heen. Vrijwel overal zijn metalen in verwerkt en toch zijn we ons er vaak niet eens van bewust. De toepassingen van metaal zijn eindeloos en door de oneindige recyclebaarheid past metaal uitstekend in de ambitie van een circulaire economie. Daarnaast dragen metalen in belangrijke mate bij aan maatschappelijke oplossingen en leveren meerwaarde voor de eindgebruikers. Iedereen houdt van metaal…” Frank Buijs, directeur VNMI

 

Meer campagnes

Hart voor
Lid van