Project

Maatschappelijke meerwaarde: Nationale Pannenkoekdag


De droom van menig merk: een eigen nationaal evenement dat een instituut wordt. Nationale Pannenkoekdag betekent Jong bakt voor oud en daar worden heel veel mensen blij van.

De cijfers zijn indrukwekkend: Meer dan 55.000 ouderen smullen van ruim 100.000 pannenkoeken, gebakken door zo’n 44.000 basisschoolleerlingen uit de bovenbouw. Dit jaar, 2017, doen maar liefst meer dan 1.000 scholen jaar mee, een record en de belangstelling blijft groeien. Maar het leukste is nog het enthousiasme en de vrolijkheid die Nationale Pannenkoekdag losmaakt. Kinderen staan te trappelen om aan de bak te gaan. Ouderen genieten van de lekkere pannenkoeken en het contact met de kinderen. PR-wise is Nationale Pannenkoekdag – een initiatief van Tefal en Koopmans – een heerlijke case met cijfers om van te smullen. Maar daar ligt dan ook een uitgekookte aanpak en een gedetailleerde (social) media planning onder.

Pancake art
Nieuw is de kunst van het bakken. De Amerikaanse pannenkoekkunstenaar Nathan Shields geeft met zijn pancake art het goede voorbeeld. Gevolgd door kinderen uit alle provincies die met creatieve pannenkoeken voor de dag komen. De 10-jarige Rick wordt winnaar en is te gast in verschillende RTV-programma’s en verschijnt in de dagbladen.

Op de dag zelf, vrijdag 24 maart, is er geen ontkomen aan: heel Nederland weet dat het Nationale Pannenkoekdag is.

“Pannenkoekdag is één groot feest en 2 in beweging heeft het feest nog groter gemaakt. Met De kunst van het

bakken is de aandacht voor Pannenkoekdag verlengd en verbreed, zowel op lokaal als op landelijk niveau. De kunst van goede PR zou je kunnen zeggen. Het bureau is creatief, goed bereikbaar en biedt hands-on projectmanagement. Sterke eigenschappen voor succesvolle campagnes die naar meer smaken.”
Stefan van Lint, Brand Manager Koopmans

Meer campagnes

Hart voor
Lid van