Project

Breekijzer in woningmarkt: Start me up


Om starters en jonge gezinnen te behouden voor het Gooi moet de verstopping op de woningmarkt worden aangepakt. Dat vraagt om een onorthodoxe aanpak. Het aanbod van Dudok Wonen is baanbrekend: koop een woning voor de helft. Nog nooit was Hilversum zo vroeg op de been.

Lage en middeninkomens komen in de knel omdat zij niet langer voor sociale huur in aanmerking komen en een koopwoning buiten hun bereik ligt. Woningcorporatie Dudok Wonen heeft een breekijzer: Start me up. Vijftig woningzoekenden kunnen voor ten minste de helft van de koopprijs nu wel hun droomwoning aanschaffen. Directeur-bestuurder Harro Zanting verwacht dat geïnteresseerden “met slaapzakken voor de deur liggen” om kans te maken op dit opmerkelijke aanbod. Dat plaveit de weg voor communicatie: we verspreiden slaapzakken in Hilversum (incl. teaserfilm), mediabenadering en natuurlijk inzet van klaarwakkere social media.

Het initiatief, de actie en het evenement verspreiden zich als een lopend vuurtje tot en met de Tweede Kamer. Cameraploegen van EenVandaag, RTL Nieuws en RTV Noord- Holland zijn vroeg paraat om verslag te doen. Honderden geïnteresseerden staan in de rij om zich in te schrijven. De (Gooise) woningmarkt is wakker geschud.

Harro Zanting

“Nooit eerder was er zo veel emotie op ons kantoor. Mensen vallen elkaar snikkend in de armen, van blijdschap of verdriet. Start Me Up maakte veel los, met dank aan 2 in beweging. Van strategie tot uitvoering: alles was tot in de puntjes verzorgd. En het resultaat staat als een huis.”
 Harro Zanting, directeur / bestuurder Dudok Wonen

 

Meer campagnes

Hart voor
Lid van