Project

Prijswinnende campagne: Verliefd op een Dudok-woning


Wonen in de Bloemenbuurt wordt Verliefd op een Dudok-woning. Consistent, charmant en met ongelooflijk goede resultaten. Vindt de jury van de Dutch PR Awards.

Een huis kopen in de Bloemenbuurt (Hilversum-Zuid), de wijk van de hand van architect Willem Marinus Dudok, is aantrekkelijk voor starters op de woningmarkt. Zeker nu woningcorporatie Dudok Wonen de woningen renoveert, scherp prijst en pimp-je-woning pakketten aanbiedt. Toch moet je van goede huize komen om potentiële kopers op enigerlei wijze in beweging te krijgen.

We kiezen voor de emotie: kopers vallen ‘als een blok’ voor de architectuur en bijzondere uitstraling van gevels, deuren en raampartijen. Met het voorjaar in het vooruitzicht krijgt de campagne Verliefd op een Dudok-woning gestalte. Je kunt de matchmaker proberen om te zien welke woning bij je past – en daarna om reactie vragen bij je Facebook-vrienden. Je bepaalt ook zelf hoe je je woning wilt pimpen met keuken, badkamer en toilet op drie of vier sterrenniveau. Online adverteren op Google en Facebook draagt direct bij tot het sitebezoek. Het thema krijgt gestalte in de wijk met de hartjesroute langs de woningen die te koop staan. Actiematig trappen we af met Valentijn. ‘Is dit liefde op het eerste gezicht?’, vragen we aan reizigers op Hilversum Centraal. Tijdens het open huis gaan we een stap verder met bloemenhunks die in Hilversum tulpen uitdelen en zorgen voor een warm welkom in de modelwoning. Kriebels in je buik. Dat krijg je ervan (en TV-aandacht en een lotingprocedure om de interesse in goede banen te leiden).

“Een opdracht die op een hele goede en charmante manier is uitgewerkt, met ongelooflijk goede resultaten; zeker in een moeilijke markt als die van de huizenverkoop op het moment van de campagne. Ook een case waarin humor op een aantrekkelijke manier is verwerkt.”
Jury Dutch PR Awards 

Verkoopresultaten: 200 geïnteresseerden bezoeken de modelwoning, 38 ingevulde inschrijfformulieren door kandidaat-kopers die hun oog hebben laten vallen op een van de veertien woningen. Binnen een maand zijn 13 van de van 14 woningen verkocht waarvan 1 nog voor het open huis. Reden genoeg om tot winnaar te worden uitgeroepen van de Dutch PR Awards, categorie Marketing.

Open Huis Bloemenbuurt
De jury spreekt van een erg goede, consistente campagne die ook op een aantrekkelijke manier werd gepresenteerd. Uit het juryrapport: ‘Het is een kleine opdracht die op een hele goede en charmante manier is uitgewerkt, met ongelooflijk goede resultaten, waarbij dertien van de veertien huizen (en inmiddels allemaal) zijn verkocht; zeker in een moeilijke markt als die van de huizenverkoop op het moment van de campagne. Ook een campagne waarin humor op een aantrekkelijke manier is verwerkt.

“Een frisse campagne vol vrolijkheid, optimisme én met een knipoog. Je eerste huis is vaak liefde op het eerste gezicht. Het kopen van je eerste huis is dan ook een feestje! Dat gevoel bracht deze campagne weer terug. En met succes. We kijken terug op een geslaagde campagne!”
Dudok Wonen

Het campagneconcept is lang houdbaar, bij nieuwe renovatieprojecten in de Bloemenbuurt blijken beeldtaal en communicatiekracht onverminderd goed te werken.
Follow 2 in beweging’s board Verliefd op een Dudok-woning on Pinterest.


Meer campagnes

Hart voor
Lid van